Jak ćwiczyć z dzieckiem?

ćwiczenia z dzieckiem

Młode mamy często denerwują się, że ich ciało nie wraca do formy sprzed ciąży! Presja otoczenia nie powinna wpływać jednak na zbyt szybkie rozpoczęcie forsownych ćwiczeń! Mamy dla Was kilka pomysłów, jak ćwiczyć z dzieckiem i powoli wracać do sprawności fizycznej.

Jak ćwiczyć z 3 miesięcznym niemowlakiem?

Po połogu możesz powoli zacząć wracać do aktywności fizycznej. Początkowo Twój czas treningu oraz zakres ćwiczeń może być ograniczony. Jako młoda mam nie masz jednak zbyt wiele czasu, dlatego sięgnij po ćwiczenia, które możesz wykonywać z dziećmi w pobliżu. Tym samym od najmłodszych dni zaszczepia się pozytywne nawyki w swoich dzieciach oraz tworzy rodzinne więzi.

  1. Pierwszą formą aktywności są oczywiście spacery. Sama wybierasz tempo oraz długość trasy. Zaleca się wykonywanie minimum 9000 kroków dziennie. Skorzystaj z aplikacji, by sprawdzać ile ich pokonałaś.
  2. Możesz kupić odpowiedni wózek i biegać z dzieckiem.
  3. Ćwiczenia z dzieckiem w chuście? To możliwe! Możesz wykonywać przysiady, wykroki, chodzenie kraba oraz wiele innych ćwiczeń.
  4. Możesz także ćwiczyć z dzieckiem w domu! Połóż maluszka na macie obok siebie, gdy np. robisz ćwiczenie zwane „deską” lub wykorzystaj dziecko jako swój ciężarek. Niech to będzie Wasza rodzinna zabawa!

Jak ćwiczyć z dzieckiem w wieku przedszkolnym?

Przedszkolaki mogą Ci towarzyszyć podczas wycieczek na hulajnogach, rowerach lub rolkach! Możecie także wspólnie ćwiczyć jogę. Maluchy zwykle całkiem chętnie uczą się prostych pozycji i mogą rozciągać się obok Ciebie.

W sieci znajdziesz także różne filmiki z propozycjami ćwiczeń dla rodzin lub tanecznymi ruchami dla dzieciaków. Wykorzystaj to!

Aktywność fizyczna z dziećmi – ćwiczenia przez zabawę

Chcesz spalić trochę kalorii, a dzieci chcą się bawić? Połącz Wasze potrzeby! Zaproponuj im ćwiczenia przez zabawę! Najpierw wypróbujcie taniec, który jest chyba najłatwiejszym sposobem na ćwiczenia z dziećmi. Włącz muzykę dla dzieci lub swoje ulubione utwory, a potem zaproponuj dzieciom różne ruchy lub pozwólcie sobie na szaleństwa w indywidualnym stylu. Sama tańcz tak energicznie, by ruchy zastąpiły zwykłe ćwiczenia „cardio”. Możecie pójść także na plac zabaw! Wyposażenie placów zabaw zapewnia świetny trening nie tylko dzieciom, ale również ich mamom. Wchodź po schodkach, ścigaj się z dziećmi, przeskakuj drążki, korzystaj z huśtawki! Taka wspólna rutyna na pewno im się spodoba! A jeśli Twoje dzieci lubią bawić się bez Twojej pomocy, zostaw je we własnym gronie i rozłóż swoją matę do jogi w pobliżu maluchów, by móc ćwiczyć i mieć je na oku.

Nie zastanawiaj się, jak ćwiczyć z dzieckiem! Po prostu wspólnie spędzajcie aktywnie czas!

Udostępnij artykuł, dziękujemy!