4 rzeczy o których musi pamiętać wegetarianka w ciąży

wegetarianka w ciąży

Wegetarianki i weganki w ciąży częstą mątwią się, czy dietą dostarczą dziecku wszystkie niezbędne do rozwoju składniki. Chociaż jest wielu przeciwników, którzy odradzają dietę wegetariańską w czasie ciąży i po porodzie. Większość ekspertów zgadza się, że wegetariańska mama może zaspokoić wszystkie potrzeby żywieniowe swojego dzieci. Wegetariański styl życia zapewnia wiele korzyści zdrowotnych, a ryzyko powikłań zwykle pojawia się, gdy kobieta stosuje niezrównoważoną dietę i zapomina o równowadze. Wegetarianka w ciąży z powodzeniem może mieć zdrową i prawidłową ciążę.

Nie jedzenie mięsa oraz wykluczenie wszystkich produktów odzwierzęcych w ciąży sprawia, że młoda mama powinna dokładniej monitorować swój stan zdrowia w tym wyjątkowym czasie.

Odpowiednia ilość białka

Podczas gdy w tradycyjnej diecie zawierającej mięso rzadko brakuje białka, wegetarianin na ogół spożywa go mniej. Chociaż w diecie roślinnej dostępnych jest wiele źródeł białka, muszą one być wartościowe o odpowiednie do potrzeb. Kobieta w ciąży będzie potrzebować od 40 do 70 gramów białka dziennie, w zależności od masy ciała. Aby spełnić to minimalne wymaganie, dieta wegetarianki w ciąży powinna zawierać takie rzeczy, jak tofu, soczewica, ser, masło orzechowe, jajka, orzechy.

Kwas foliowy

Zielone warzywa są bardzo ważne w diecie wegetariańskiej. Jedną ze najważniejszych zasad ciąży jest przyjmowanie kwasu foliowego. W rzeczywistości wielu lekarzy zaleca kobietom, które próbują zajść w ciążę, przyjmowanie suplementu kwasu foliowego w czasie starań. Nie jest on naturalnie wytwarzany przez organizm i musi być pozyskiwany z pożywienia lub suplementów.

Kwas foliowy znajduje się w wielu zielonych warzywach, takich jak brokuły, szpinak, jarmuż i szparagi. Kiedy nie jesteś w ciąży, jedzenie różnych warzyw na ogół zapewnia nam wystarczającą ilość kwasu foliowego, aby zachować zdrowie. Kiedy jesteśmy w ciąży, potrzebujemy większej dawki, aby utrzymać zdrowy poziom. Zbyt mało witaminy B9 może prowadzić do niskiego poziomu żelaza, co może powodować anemię w ciąży, a w ciężkich przypadkach może zaostrzać występowanie niektórych wad wrodzonych. Wegetarianka w ciąży powinna starać się przyjmować 600 mcg dziennie. Pomocne mogą być suplementy dla kobiet w ciąży.

Pełnowartościowa dieta

Jednym z największych błędów, jakie popełniają wegetarianie, jest nawyk jedzenia tego samego rodzaju posiłków każdego dnia. Przez to ilość witamin i minerałów jest niewystarczająca. Należy upewnić się, że w twojej diecie znajduje się jak najwięcej pokarmów bogatych w witaminy i minerały. Warzywa i owoce są ważne, podobnie jak rośliny strączkowe, ryż, zboża, orzechy i nasiona. Wyrobienie nawyku posypywania sałatek lub jogurtów różnymi orzechami i nasionami to świetny pomysł, aby uzyskać dodatkową dawkę składników odżywczych. Pestki dyni są świetne, ponieważ zawierają błonnik, cynk, magnez i witaminę K.

Regularne badania krwi

Większość kobiet niezależnie od preferowanej diety bada się w ciąży regularnie. Jeśli jednak jesteś wegetarianką lub weganką regularna morfologia jest obowiązkowa. Bardzo ważne jest kontrolowanie poziomu żelaza we krwi, gdyż jego niedobór może prowadzić do anemii. Objawami braku wystarczającej ilości tego pierwiastka jest osłabienie, zawroty głowy, brak energii, zmęczenie, uczucie zimna i chłodu oraz suche, spierzchnięte usta. Podstawowe badanie krwi może stwierdzić, czy poziom żelaza jest niższy niż powinien, a jeśli tak, lekarz może przepisać suplement żelaza. Żelazo jest łatwiej wchłaniane przez organizm, gdy jest przyjmowane z witaminą C, dlatego należy je popić na przykład szklanką soku pomarańczowego.