Jak schudnąć po ciąży?

mierzenie obwodu brzucha

Pytanie, jak schudnąć po ciąży, pojawia się w głowach wielu świeżo upieczonych mam! Tymczasem na początku macierzyństwa warto trochę odpuścić i naprawdę pomyśleć o sobie i własnym zdrowiu. Zachęcamy, by szybkie odchudzanie po ciąży zastąpić zdrowymi nawykami żywieniowymi, prawidłową higieną snu oraz wizytami u lekarzy oraz fizjoterapeutów.

Jak szybko schudnąć po ciąży, czy jak skutecznie schudnąć po ciąży?- które pytanie wybierasz?

Szybkie odchudzanie po ciąży stało się obsesją wielu młodych mam! Presje wywiera na nie środowisko, a obraz macierzyństwa dodatkowo zaburzają zdjęcia publikowane przez gwiazdy w social mediach. Jeśli właśnie urodziłaś dziecko zadaj sobie pytanie, czego potrzebujesz! Czy chcesz szybko schudnąć po porodzie, czy może jednak chcesz to zrobić zdrowo, spokojnie i skutecznie?!

W pierwszych miesiącach po porodzie postaw na zdrową dietę i zaplanuj wizyty:

  • u ginekologa,
  • u fizjoterapeuty uroginekologicznego,
  • w laboratorium analitycznym (badania krwi).

Jak schudnąć karmiąc piersią?

Kobiety karmiące piersią stosunkowo szybko wracają do formy, ponieważ w trakcie laktacji zużywają około 500 kalorii dziennie więcej niż przeciętna kobieta. Zdecydowanie nie zalecamy matkom karmiącym piersią stosowania żadnych diet! Niech Wasze posiłki zawsze zapewniają Wam około 1800-2200 kalorii dziennie, by zapewnić Wam wszystko, czego potrzebujecie do regeneracji po porodzie oraz podczas karmienia piersią.

Jak schudnąć po CC?

Po cesarskim cięciu najważniejsze jest zadbanie o prawidłowe gojenie nie tylko zewnętrznej rany! Nacięte zostały także mięśnie brzucha oraz macica. Około 6-8 tygodni po porodzie udaj się do ginekologa na podstawowe badanie oraz USG. Na jego podstawie lekarz udzieli Ci zgody na określone ćwiczenia. Warto jednak udać się także na konsultacje u fizjoterapeuty uroginekologicznego, który pomoże w opracowaniu blizny po cesarskim cięciu oraz sprawdzi, czy występuje u Ciebie rozstęp mięśni prostych brzucha.

Jak schudnąć po ciąży? – ćwiczenia

Zacznij spokojnie! Pierwszymi ćwiczeniami mogą być spacery z Twoim maleństwem. Dobierz ich długość i prędkość do własnych możliwości. Wydłużaj je lub przyspieszaj kroku wraz z powrotem Twojej formy. Podczas takich wyjść możesz dołączyć kilka prostych ćwiczeń np. wykroki z wózkiem.

Pamiętaj, że pojawienie się dziecka zapewnia ci dodatkowy „program ćwiczeń” w postaci podnoszenia dziecka, wchodzenie i schodzenie po schodach, czy wspomnianego pchania wózka. Dołącz do nich:

• ćwiczenia mięśni Kegla, aby wzmocnić mięśnie dna miednicy,

• wciąganie brzucha,

• rozciąganie.

Z czasem spróbuj dłużej poćwiczyć w domu. Jeśli Twój maluszek potrzebuje uwagi połóż go na macie i ćwicz razem z nim, wykonując np. deskę lub proste pozycje z zakresu jogi.

Możesz wyjść na godzinkę? Kup karnet na siłownię lub basen! Oderwanie się od codzienności pomoże Ci zadbać nie tylko o zdrowie fizyczne, ale także o równowagę psychiczną. Chwila ćwiczeń poza domem to zwykle ogromny zastrzyk energii.

Dieta po ciąży – jak szybko schudnąć?

Schudnąć po porodzie możesz także, zmieniając swoje nawyki żywieniowe. Postaraj się, aby w Twojej lodówce oraz kuchennych szafkach były tylko zdrowe produkty. Na stole zostaw orzechy lub owoce, bo badania wskazują na to, że najczęściej sięgamy po przekąski leżące na widoku. Na Twojej liście zakupów powinny znajdować się teraz:

  • warzywa np. dynia,
  • komosa ryżowa,
  • owoce,
  • proso,
  • pełnoziarnisty makaron,
  • brązowy ryż,
  • chude mięso,
  • ryby,
  • orzechy,
  • oliwa z oliwek,
  • sery,
  • jajka,
  • awokado,
  • niegazowana woda.

Zrezygnuj natomiast z:

  • chipsów,
  • słodyczy,
  • alkoholu,
  • napojów gazowanych.

Młoda Mamo! Zamień pytanie, jak schudnąć po ciąży na pytanie, jak zadbać o siebie po ciąży!

Udostępnij artykuł, dziękujemy!